Mobilní telefony jsem si velice oblíbila nedokážu bez mobilního telefonu být, protože s ním taky pracuji, ale taky hlavně volám svým prarodičům. To, protože já je mám v péči. A to svou babičku a taky svého dědečka, kteří jsou už nemohoucí. Takže je logické, že se s nimi chci velice často spojovat. Taky kvůli tomu, jsem taky babičce pořídila mobilní telefon. A to takový velký, aby na něm šel taky dělat videohovor. Samozřejmě, že jsem se v tom moc nevyznala, takže jsem potřebovala pomoc nějakého odborníka, který se vyzná v počítačích a taky v mobilních telefonech. Protože ono jenom tak pro nic za nic videohovor nefungoval.
Proč to ale nejde zcela automaticky? Proč se na mobilech musí všechno jenom nastavovat? A vůbec jsem to nechápala. Rychle jsem na internetu hledala různé důvody, proč nám na mobilních telefonech vůbec nejde udělat videohovor. A šel jenom klasický hovor. Jenomže tohle jsme vůbec nechtěli. Řekli jsme si, že bude nejlepší, když to dáme nějakému odborníkovi, kdo se v tom vyzná. A naštěstí soused se v tom vyzná, protože soused vlastně pracuje v prodejně, kde prodávají a opravuji mobilní telefony, takže to bylo prima. A nám telefon skvěle nastavil, abychom mohli už konečně dělat s babičkou a s dědou videohovory.
A nyní je to velice praktické, protože takhle si voláme asi pětkrát denně, kdyby babička nebo děda něco potřebovali, tak já jim jsem vždycky po ruce. Teď jsem od nich jenom pouze tři kilometry, takže na kole anebo autem tam jsem velice rychle. Jinak jednou denně tam za nimi pravidelně jezdím a pět hovorů za den a několik videohovorů je opravdu optimální. A opravdu jsem ráda, že mobilní telefony jsou, a že se babička s dědečkem na naučili zacházet taky s mobilním telefonem. Proto si myslím, že opravdu skvělé, kdyby všichni starší lidé se taky naučili zacházet s mobilem.