Rozdávání či prodej propagačních předmětů je jednou z věcí, které firmy dělají, aby přilákaly nové zákazníky a zvýšily si zisk. Otázkou je, které z těchto věcí jsou nejlepší. Je jich totiž skutečně velké množství, které lze použít, přičemž je jasné, že každé z nich je vhodné pro jinou skupinu zákazníků, a tedy i pro jiný typ firem.

Mezi ty méně známé, které se však přeci jen čas od času používají, patří například reklamní deštníky. Jedná se nejčastěji o skládací deštník, který má na jednom díle název a logo firmy, a je celý ve firemních barvách. Cílem je zde samozřejmě upoutat pozornost ostatních. Ukazuje se však, že tento postup není až tak účinný, jak by se mohlo zdát.

klasický typ deštníku

Jistě, není pochyb o tom, že představuje skutečně velkou a dostatečně výraznou reklamní plochu, avšak je potřeba přiznat, že další okolnosti přináší nesporná negativa. Ta je nutné zde brát v úvahu, neboť se nám snadno může stát, že na tento marketingové kampani nakonec proděláme.

Jedním z problémů je fakt, že my Češi zkrátka deštníky příliš nepoužíváme. Většinou je vytahujeme až tehdy, když je skutečně velký slejvák. Ten však není až tak častý, zvláště ne v našich končinách. To se navíc bude ještě snižovat s postupujícími globálními změnami klimatu a související změně rozdělení srážek.

lidé pod deštníkem

Navíc je zde fakt, že deštník držíme obvykle nad hlavou. Tím pádem je mimo zorné pole naprosté většiny kolemjdoucích. Ti se totiž většinou nezastavují, aby si náš deštník prohlédli. To však znamená, že máme mnohem menší šanci, že si všimnou loga a nápisu na něm. To samozřejmě snižuje jeho hodnotu coby propagačního předmětu.

Není tedy divu, že tuto strategii používá jen několik málo firem. Většina z nich jej navíc dává většinou svým zaměstnancům, aby daný podnik reprezentovali i mimo pracovní dobu – a kdo by odmítnul deštník zadarmo? Výsledky pro podnik však mnohdy nejsou takové, jaké bychom si přáli.