Když někdo podniká přes internet, má zdánlivě všechny přednosti podnikání na své straně. Vždyť si tu může dovolit i to, o čem provozovatelé kamenných obchodů a firem jenom sní. Kdo v reálném světě může oslovit tolik zákazníků jako internetový prodejce a podnikatel? Kdo může lehce najít zákazníky i po celém širém světě? Kdo může obchodovat, aniž by si k tomu pronajímal nebo kupoval obchodní prostory a sklady a utrácel za jejich provoz? A takových aspektů, ve kterých jsou na tom provozovatelé internetových obchodů a další podnikatelé líp než ti klasičtí, je ještě daleko víc.
Prostě se zdá, že je ideální volbou přesunout jakýkoliv byznys na internet. Jenže tak to ve skutečnosti často není. Často někdo zprovozní dejme tomu svůj e-shop a postupně zjišťuje, že by na tom byl lépe, kdyby si pronajal dejme tomu nějaký stánek v rušnější ulici. Protože mu v onom internetovém obchodě chybí kdo? Přece zákazníci. Ano, e-shopy mohou snadno oslovit celý svět, ale je otázkou, zda je svět vůbec najde. A není výjimkou, že nenajde. Protože je podobných e-shopů mnoho, a jenom ty nejdokonalejší uspějí. Protože jenom těm nejdokonalejším přejí internetové vyhledávače, které jsou pro návštěvnost a tedy i úspěšnost webů nejzásadnější.
A když se někdo z internetových podnikatelů nedokáže na internetu prosadit? Žádný div. To chce totiž odborníky, to žádný laik pořádně nezvládne. Chce to optimalizaci pro internetové vyhledávače, se kterou si nejlépe a tedy k naprosté spokojenosti svých klientů poradí SEO agentura, a chce to ideálně využít její služby, protože žádný podnikatel nezvládne tolik úkolů, které úspěšná SEO, tedy optimalizace, obsahuje. A stejně tak mnohdy prospěje internetovému podnikání i reklama placená výlučně podle počtu prokliků a tedy podle své prospěšnosti, tedy PPC reklama. A i správa PPC reklamy by se měla nechat na odbornících, aby se maximálně využil její potenciál. A až pak je jisté, že se bude internetovému podnikateli dařit daleko lépe než jeho konkurentům.