Každý, kdo se chce prosadit na internetu, se o to může pokusit. Ovšem nic si nenalhávejme – pro většinu z těch, kteří se o to pokusí výlučně vlastními silami, to bude zřejmě nakonec fiasko. Bývá to tak, a to vlastně ze zcela pochopitelných důvodů. Toho, co už lidé na internet naukládali, je prostě tolik, že je jenom těžko představitelné, že by v tom někdo nově příchozí dokázal zazářit.
A tak si sice i dnes kdekdo pořizuje své internetové stránky, jenže výsledky, jichž s nimi dosahuje, nebývají závratné. A pokud někomu takovému nepomůže SEO expert, je pomalu vyloučené, aby se dostalo to zde zveřejněné ke skutečně širokému okruhu lidí.
Na tuto skutečnost doplácejí v první řadě různí internetoví prodejci a další podnikatelé. Ti by potřebovali, aby byly jejich weby navštěvované co nejhojněji, aby byla naděje, že se mezi takovými návštěvníky najde dost zákazníků. A když jim není v otázce návštěvnosti přáno, hrozí jim problémy a nejednou i bankrot.
Jsou zkrátka lidé a firmy, pro které je jejich internetový byznys nezbytný. A když se jim nedaří na internetu uspět, musí využívat odborné SEO služby, jež jsou kromě placených reklam často tím jediným, co jim může zajistit dostatečnou přízeň jiných uživatelů internetu.
Jenom ti, kdo si nechají svůj web optimalizovat pro internetové vyhledávače, mají naději, že získají dostatek zákazníků a dalších žádoucích lidí s pomocí internetových vyhledávačů. Když si totiž někdo takový nechá svůj web optimalizovat, tedy přizpůsobit kritériím, podle nichž vyhledávače jednotlivé weby hodnotí, zajistí si mezi tím vyhledaným a internetové veřejnosti nabízeným dost výhodnou pozici, kde ho lidé snadno najdou. A to je logicky první předpoklad pro dosažení úspěchů. Dokud se totiž o existenci nějakého webu neví, navštěvován nebude. A kde není návštěvníků, tam není ani úspěchů.