Není pochyb o tom, že i města se někdy chovají spíše jako firma. To se týká i přilákání nových „zákazníků“. Co se tím myslí? Jednoduše, jedním ze zdrojů příjmu většiny měst v naší republice je turismus. Ten přivádí nové zákazníky do obchodů, které pak prostřednictvím daní peníze odvedou do městské kasy. Ta je následně může použít k tomu, aby danou lokalitu ještě více zvelebila (i když tak tomu v naprosté většině případů není).
Ovšem k tomu, aby turisté do daného města zašli, je potřeba, aby o něm napřed věděli. To není problém například Prahy, která je vyhledávaným a oblíbeným turistickým cílem, zejména pro své památky i celkovou atmosféru. Máme však spoustu dalších měst, která mají co nabídnout, a která návštěvníkům nabídnou zážitky, kterých se jim v Praze nedostane. Když o nich však lidé nebudou vědět, nemají důvod, aby je navštívili.
I proto tyto obce investují část svého rozpočtu do propagace. Jejím cílem je zvýšit množství lidí, kteří je navštíví, a dostat její jméno do povědomí veřejnosti. Obvykle se sice jednalo o tištěný typ, který je levnější, avšak v poslední době se začaly objevovat i televizní spoty.
Cílem je samozřejmě obvykle ukázat lidem, proč by měli ono město navštívit, co je na něm jedinečného. Mohou to být architektonické památky, nejrůznější atrakce, nebo příroda. Například reklama Vsetín se soustředí na jeho dostupnou polohu a na krásy okolní přírody.
Zda je to výhodná investice peněz, je otázka. V některých případech to skutečně může pomoci, a příliv turistů se skutečně zvýší. Jindy to zase nemá efekt prakticky žádný. Jak ale poznat, který typ zrovna naše město bude, a jaký způsob propagace zvolit?
Zde se může hodit nechat si zpracovat analýzu, která na tyto otázky odpoví. Jistě, nebude to zadarmo, ale ušetří to mnohem větší částku, která by jinak byla prakticky zbytečně vyhozena. A to se vyplatí, ne?